14/07/2016
Οι θρυλικοί Scorpions φτιάχτηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ‘60 στο Αννόβερο της Γερμανία. Τη μπάντα την ξεκίνησε το 1965 ο κιθαρίστας Rudolf Schenker και στη συνέχεια τον βοήθησε ο αδελφός του Michael αφού πρώτα μέθυσε για να αποδείξει ότι εκτός από καλός κιθαρίστας είναι και καλός… εκκολαπτόμενος rockstar.
Η προσθήκη του τραγουδιστή Klaus Meine έκανε το γκρουπ να συμπεριφερθεί πιο επαγγελματικά και με την βοήθεια του παραγωγού Conny Plank το Φεβρουάριο του 1972 ηχογράφησαν το παρθενικό τους δίσκο με τίτλο “Lonesome Crow”.
Το ντεμπούτο των γερμανών κινείται ηχητικά σε ένα πειραματικό και ψυχεδελικό rock ύφος που δεν έχει καμία σχέση με τα επόμενα άλμπουμ τους. Το συγκρότημα άρχισε τις περιοδείες για την προώθηση του δίσκου τους, και άνοιγαν για ένα διάστημα τα live των ανερχόμενων UFO με αποτέλεσμα να αρέσει πολύ ο νεαρός Michael Schenker στον Phil Mogg όπου και τον “άρπαξε” και τον ενσωμάτωσε στους UFO.
Οι Scorpions μετά τον αρνητικό αιφνιδιασμό παραλίγο να διαλύσουν αλλά κατάφεραν και αντέδρασαν με υπομονή και σοβαρότητα οπότε προχώρησαν και αντικατέστησαν τον αποχωρήσαντα αδελφό του Rudolf με τον καταπληκτικό κιθαρίστα Uli Jon Roth (DawnRoad), παράλληλα άλλαξαν τον μπασίστα Lothar Heinberg με τον Francis Buchholz και τον ντράμερ Wolfang Dziony με τον Jurgen Rosenthal ενώ στα keyboards βοηθούσε ο Αchim Kirschning.
Με τον Uli Jon Roth οι Scorpions γράφουν τα καλύτερα τους άλμπουμ, ξεκινώντας το Νοέμβριο του 1974 με το μνημειώδες “Fly To the Rainbow” που περιέχει το φοβερό ομότιτλο κομμάτι αλλά και το αξεπέραστο “Speedy’s Coming” που οι Van Halen όταν ξεκίναγαν την καριέρα τους το έπαιζαν κάθε βράδυ στα club.
Το φθινόπωρο του 1975 κυκλοφορούν το εξαιρετικό “In Trance” αφού πρώτα είχαμε νέες αλλαγές στο γκρουπ με τον Jurgen Rosenthal να πηγαίνει στους Eloy και να τον αντικαθιστά ο Βέλγος ντράμερ Rudy Lenners.
Το συγκρότημα ανεβάζει κι άλλο τις στροφές και γράφουν υπέροχα τραγούδια όπως τα "Life's Like a River", Robot Man", "Dark Lady", "Top of the Bill" και φυσικά το ομότιτλο συναρπαστικό κομμάτι του άλμπουμ. Πολύ θόρυβο προκάλεσε και το εξώφυλλο του δίσκου αφού αναγκάστηκαν να το αλλάξουν, μιας και στην πρώτη έκδοση του απεικόνιζε ένα γυμνό μοντέλο που στη συνέχεια καλύφτηκαν τα γυμνά σημεία του με μία κιθάρα ενώ με το “In Trance” εγκαινιάστηκε και η συνεργασία με τον μεγάλο παραγωγό Dieter Dierks.
Επόμενο άλμπουμ το δυνατό “Virgin Killer” (1976) και πάλι γίνεται σάλος με το εξώφυλλο αφού αυτή την φορά οι Scorpions προκαλούν ακόμα περισσότερο και απεικονίζουν ένα γυμνό ανήλικο κορίτσι με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να το αλλάξουν σε πολλές χώρες. Συνθετικά το συγκρότημα κυριολεκτικά πετάει με τραγούδια όπως τα μοναδικά “Pictured Life”, “Catch Your Train” και “Yellow Raven” ενώ το συγκρότημα για πρώτη φορά δίνει συναυλίες εκτός Ευρώπης.
Το 1977 έρχεται το πέμπτο άλμπουμ του συγκροτήματος, το πολύ καλό “Taken by Force” (πάλι έχουμε δύο εξώφυλλα) και νέο ντράμερ αυτή την φορά τον Herman Rarebell αλλά και τα προβλήματα μεταξύ των μελών του συγκροτήματος να είναι μεγάλα, ιδιαίτερα με τον Uli J.Roth που θεωρούσε ότι η μπάντα είχε μεταμορφωθεί σε εμπορικό γκρουπ με αποτέλεσμα να αποχωρήσει.
Το “Taken by Force” περιλαμβάνει θαυμάσια κομμάτια όπως το "Steamrock Fever", το "He's a Woman - She's a Man", τη μπαλάντα "Born to Touch Your Feelings", και το εκπληκτικό "We'll Burn the Sky", όπου στιχουργικά συμμετέχει η Monika Dannemann με ένα ποίημα που είχε γράψει, και ήταν σύμφωνα με τα κουτσομπολιά της εποχής το τελευταίο κορίτσι του Jimi Hendrix και μετέπειτα συζύγου του Uli J.Roth.
Την επόμενη χρονιά κυκλοφορεί το “Tokyo Tapes” που περιλαμβάνει συναυλίες που έδωσαν στην Ιαπωνία τον Απρίλιο του 1978 και περιέχει και ένα παραδοσιακό το γιαπωνέζικο τραγούδι “Kojo no Tsuki” διασκευασμένο από το γκρουπ που κλέβει τις εντυπώσεις.
Μετά λοιπόν από αποχώρηση του Uli J.Roth το συγκρότημα αναζητεί νέο κιθαρίστα και ύστερα από μία κουραστική ακρόαση 140 και βάλε κιθαριστών το συγκρότημα κατέληξε στον Matthias Jabs (Fargo) που με την βοήθεια του Michael Schenker (επέστρεψε για λίγο) ηχογράφησαν το άλμπουμ που σήμανε πραγματική στροφή στην καριέρα τους και που τους απογείωσε εμπορικά.
Ο λόγος για το κλασικό “Lovedrive” που περιέχει και τις αθάνατες μπαλάντες “Holiday” και "Always Somewhere" αλλά και δυνατά ροκ κομμάτια με χαρακτηριστικό το “Another Piece of Meat”.
Το 1980 και ενώ το συγκρότημα απολαμβάνει την αποθέωση σε όλες τις συναυλίες που δίνει κυκλοφορεί το παρεξηγημένο “Animal Magnetism” και πολλοί θεωρούν ότι το συγκρότημα κάνει κοιλιά. Το τραγούδι που ξεχωρίζει είναι το μεγαλειώδες “The Zoo" ενώ ένα από τα θετικά στοιχεία της αλλαγής του γκρουπ είναι και τα γοητευτικά εξώφυλλα του, όπου έχουν την υπογραφή της περίφημης Hipgnosis (Pink Floyd, T. Rex, Bad Company, Led Zeppelin, AC/DC).
Εν τω μεταξύ πολλά προβλήματα ήρθαν στην μπάντα με κορυφαίο αυτό του τραγουδιστή Klaus Meine, που κινδύνεψε να χάσει την φωνή του και ήταν ένα βήμα πριν την αντικατάστασή του.
συγκρότημα περίμενε μέχρι και την τελευταία στιγμή τον K. Meine (αν και πολλά σημεία του άλμπουμ τα είχαν γράψει με τραγουδιστή τον Don Dokken) και μόλις οι γιατροί έδωσαν το ok και αφού η εγχείρηση στις φωνητικές χορδές πέτυχε, τότε κυκλοφόρησαν το φοβερό δίσκο “Blackout” με τον Meine να δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας και τον Dokken να περιορίζεται στα δεύτερα φωνητικά.
Το άλμπουμ φτάνει μέχρι το top-ten στην Αμερική, η περιοδεία που ακολουθεί είναι πραγματικός θρίαμβος και το τραγούδι “No One LikeYou” είναι ένας μικρός ύμνος.
Ο θρίαμβος είναι ασταμάτητος για τους Scorpions και το 1984 κυκλοφορούν έναν από τους καλύτερους δίσκους τους, το πολυπλατινένιο “Love at First Sting” που περιλαμβάνει εκπληκτικά hard rock τραγούδια όπως τα “Rock you Like a Hurricane”, “Coming Home”, “Big City Nights”, και την ανατριχιαστική μπαλάντα “Still Loving You”.
Την επόμενη χρονιά κυκλοφορεί το κλασσικό "World Wide Live" που περιλαμβάνει εμφανίσεις τους από διάφορες πολιτείες της Αμερική, από το Παρίσι και την Κολωνία ενώ το highlight ήταν η κυκλοφορία μιας εκπληκτικής βιντεοκασέτας (vhs) όπου απεικόνιζε την φοβερή live ενέργεια του συγκροτήματος στη σκηνή.
Την άνοιξη του 1988 το νέο άλμπουμ των Scorpions ονομάζεται “Savage Amusement” και η μπάντα απολαμβάνει την μεγάλη της επιτυχία με τραγούδια όπως τα "Rhythm of Love" (η Lee Aaron κάνει τα δεύτερα φωνητικά) και "Passion Rules the Game", ενώ ο Dieter Dierks επιτελεί την τελευταία του στην παραγωγή με τους Scorpions. Το συγκρότημα γράφει ιστορία εκείνη την περίοδο για τις συναυλίες που έδωσε στη Σοβιετική Ένωση…
Το 1990 συμβαίνει μία σημαντική αλλαγή στο συγκρότημα αφού την θέση του παραγωγού αναλαμβάνει ο Keith Olsen και τον Νοέμβριο του ίδιου έτους στα ράφια των δισκοπωλείων βρίσκεται το εξαιρετικό “Crazy World” ενώ στην σύνθεση των κομματιών βοήθησε και ο Jimm Vallance.
Ο δίσκος αυτός έβγαλε την τεράστια επιτυχία “Wind of Change” και καταφέραμε επιτέλους να τους δούμε τότε για πρώτη φορά ζωντανά στη χώρα μας σε μία καταπληκτική συναυλία στο ΣΕΦ με support τους Winger.
Μετά την επιτυχημένη περιοδεία του “Crazy World”, η μπάντα αποφάσισε να αλλάξει εταιρία και η POLYGRAM ανέλαβε να επενδύσει στη νέα δουλειά των SCORPIONS και τον Σεπτέμβριο του 1993 το “Face The Heat” κυκλοφόρησε στην αγορά. Παραγωγός αναλαμβάνει αυτή την φορά ο Kαναδός Bruce Fairbain με σπουδαία καριέρα και συνεργασίες με συγκροτήματα όπως BON JOVI, AEROSMITH, PRISM, LOVERBOY, KROKUS, POISON, AC/DC και BOC.
Το δωδέκατο στούντιο άλμπουμ των Γερμανών μπορεί να μην έκανε την εμπορική επιτυχία του “Crazy World” αλλά κατάφερε να κρατήσει ζεστούς τους οπαδούς και να βγάλει μερικά αξιόλογα τραγούδια. Η αλλαγή στη θέση του μπασίστα ήταν το κορυφαίο γεγονός εκείνη την εποχή για τους οπαδούς του συγκροτήματος και πώς να μην ήταν όταν ο επί είκοσι χρόνια μπασίστας του συγκροτήματος ο Francis Buchholz αντικαθίσταται από τον πανύψηλο Ralph Rieckrmann. To παρασκήνιο για την απομάκρυνση έλεγε ότι F. Buchholz διαχειριζόταν τα οικονομικά του γκρουπ και κατηγορήθηκε από τα υπόλοιπα μέλη του γκρουπ ότι τα χρήματα τους είχαν γίνει καπνός. Πιθανόν να είχαν δίκιο πάντως η υπόθεση πρέπει να είναι ακόμα στα δικαστήρια…
Τώρα στο άλμπουμ ο ήχος της μπάντας έγινε λίγο πιο μεταλλικός και τραγούδια όπως “Alien Nation” και “No Pain No Gain” έδιναν το heavy στίγμα του γκρουπ. To “Face the Heat” περιλάμβανε δύο bonus κομμάτια στην ευρωπαική του έκδοση τις φοβερές αλλά και αδικημένες μπαλάντες “Destin” και “Daddy’s Girl”. Στην ιαπωνική έκδοση υπάρχει ξανά το “Destin” με άλλον τίτλο (“Kami O Shin Juru”) και στην αμερικάνικη το "(Marie's the Name) His Latest Flame" που είναι διασκευή σε τραγούδι του ELVIS PRESLEY με συνθέτες τους Doc Pomus και Μοrt Shuman (το έχουν διασκευάσει και οι Misfits, Smiths, Del Shannon κ.α).
Η έκπληξη στις συνθέσεις των κομματιών του “Face the Heat” λεγόταν Mark Hudson ο οποίος συνεργάστηκε με μεγάλα σχήματα του χώρου όπως οι AEROSMITH, OZZY και ήταν ο βασικός παραγωγός του θρυλικού ντράμερ των BEATLES του Ringo Starr. Μάλιστα είχε βραβευτεί με GRAMMY to 1993 για το “Living on the Edge” των AEROSMITH. Επίσης το “Under the Same Sun” ακουγόταν και στην ταινία “On Deadly Ground”. Στην Αμερική το άλμπουμ δεν πήγε και άσχημα αφού κατάφερε και έφτασε στο Νο 24 στα Biboard Charts ενώ στην περιοδεία που ακολούθησε οι SCORPIONS πέρασαν για δεύτερη φορά από την χώρα μας (συναυλία στη Νέα Σμύρνη).
Τα πρώτα όμως αρνητικά μηνύματα είχαν έρθει για τους SCORPIONS αφού και οι πωλήσεις έπεσαν κατακόρυφα αλλά και η κούραση ήταν μεγάλη για όλους στο γκρουπ για αυτό και αποφάσισαν ένα μικρό διάλειμμα μήπως και συνέλθουν.
Έτσι λοιπόν το 1995 το συγκρότημα για να μείνει στην επιφάνεια κυκλοφορεί μετά από δέκα χρόνια το τρίτο επίσημο live άλμπουμ με τίτλο “Live Bites”, ηχογραφημένο από τις συναυλίες που έδωσαν το χρονικό διάστημα 1988-1994 σε διάφορες χώρες του κόσμου όπως Leningrad, San Francisco, Mexico City, Bερολίνο και Μόναχο.
Το άλμπουμ κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις όπου στην αμερικάνικη υπήρχαν δύο νέα studio tracks τα “Edge of Time" και “Heroes Don't Cry”, με το τελευταίο να υπάρχει και στην κανονική έκδοση. Επίσης ξεχωρίζουν η υπέροχη μπαλάντα “White Dove”, που είναι διασκευή από το Ουγγαρέζικο prog-rock γκρουπ OMEGA και το σούπερ-κομμάτι “Living for tomorrow” που υπάρχει μόνο σε best κυκλοφορία.
Την επόμενη χρονιά οι SCORPIONS αποφασίζουν να κυκλοφορήσουν νέο άλμπουμ και δυστυχώς οι οπαδοί εισπράττουν το μέτριο “Pure Insict” με παραγωγό αυτή την φορά τον Erwin Musper (Bon Jovi, Def Leppard, Van Halen) με ένα αρκετά… άγριο και ζωώδες εξώφυλλο το οποίο οι Αμερικανοί το θεώρησαν extreme (!) με συνέπεια να κυκλοφορήσει με εναλλακτικό εξώφυλλο όπου απεικονίζονται μόνο τα μέλη του γκρουπ.
Άλλη μία πολύ σημαντική αλλαγή εν μεταξύ συντελέστηκε στην μπάντα αφού ο αγαπημένος ντράμερ των οπαδών, o Ηerman Rarebell, αποτελούσε παρελθόν χωρίς να διευκρινιστούν επίσημα οι λόγοι της αποχώρησης. Φυσικά τα προβλήματα υπήρχαν από την εποχή του “Blackout” και “Love at First Sting”, ενώ ο ίδιος βοηθούσε σημαντικά και στις συνθέσεις, αλλά φαίνεται η συναναστροφή του με τον πρίγκιπα του Μονακό και η δισκογραφική εταιρία που είχαν φτιάξει μάλλον τον οδήγησε στην οριστική έξοδο.
Νέο δίσκο κυκλοφορούν οι Σουηδοί Perfect Plan στις 28 Φεβρουα...
Nέος δίσκος για τους Σουηδούς H.E.A.T στις 25 Απριλίου με τί...
Σε λίγες μέρες οι Dream Theater κυκλοφορούν νέο άλμπουμ που θ...
Το Vinyl Market το μεγάλο event της πόλης επιστρέφει με τη νέα χ...
O σπουδαίος έλληνας κιθαρίστας Gus G θα εμφανιστεί για πρ...
Ο Brant Bjork έχει περάσει πάνω από 1/4 του αιώνα στο επίκεντρ...