Η γοητεία του "22B3"
Tην άνοιξη του 1986, οι Device κυκλοφορούν το μοναδικό και εξαιρετικό τους, δημιούργημα με τίτλο "22B3" από την Chrysalis σε παραγωγή του Mike Chapman.
To φουτουριστικό τρίο, με μοναδικό τρόπο πετυχαίνουν να συνδυάζουν ένα hi-tech AOR/pop και rock ήχο βασισμένα στα πλούσια ηλεκτρονικά synth δημιουργώντας τον απόλυτο και πιο ελκυστικό ήχο της δεκαετίας του '80. H φωνή του Paul Engemann είναι πράγματι γοητευτική όσο και τα εξαίσια back up φωνητικά της Holly Knight (πλήκτρα και μπάσο) ενώ η κιθάρα του Gene Black προσθέτει μία ροκ δυναμική στις ενορχηστρώσεις κάνοντας το άλμπουμ λιτό, απολαυστικό και άκρως μελωδικό!
Το "22Β3" ξεκινά με το κομμάτι που τους έκανε γνωστούς, το "Hanging On A Heart Attack" και με το "καλημέρα" κυριαρχούν οι ηλεκτροποπ και ροκ ήχοι, τα υπέροχα φωνητικά του Engemann συνοδευμένα με λιτά κιθαριστικά σόλο από τον Black.
Ακολουθεί το αριστουργηματικό "Who Says" που για τους μυημένους, του είδους, αποτελεί ένα μικρό ερωτικό μελωδικό ύμνο με απίθανο ρεφρέν που δυστυχώς έφτασε μόλις στο Νο. 79 των αμερικάνικων τσαρτ.
"Then you ran wild through the streets with your wheels on fire
And the last thing you needed was to see me turn around and say "no"
It doesn't matter what you say
How can you hope to hide away?
Weren't we looking for the same thing?"
Η συνέχεια ανήκει "Pieces On The Ground", σύνθεση του Black που κυκλοφόρησε ως promo single 12" πιστεύοντας ότι η μπάντα θα κάνει εμπορική επιτυχία κάτι που δεν συνέβη. Το κομμάτι έχει ένα πλήρως δομημένο hi-tech/aor τέμπο θυμίζοντας σε μερικά σημεία τους Foreigner και σε καθηλώνει ειδικά στην γέφυρα και στο ρεφρέν.
Το "Tough And Tender" συνδυάζει τις ηλεκτροπόπ μελωδίες, με τα υπέροχα δεύτερα φωνητικά από την Holly Knight. Το θαυμάσιο κιθαριστικό σόλο που ακούγεται προς το τέλος του κομματιού δίνει μία πιο ροκ διάσταση στην σύνθεση.
To "When Love Is Good" κινείται στο ίδιο μοτίβο με διακριτικά κιθαριστικά παιξίματα από τον Gene Black ενώ τα πανέμορφα φωνητικά του Paul Engemann προσδίδουν στο κομμάτι μία χορευτική διάθεση.
Ακολουθούν το "Didn't I Read You Right" στους ίδιους μελωδικούς ρυθμούς με τις κιθάρες πιο ανεβασμένες ενώ το "Fall Apart, Golden Heart" συναρπάζει χάριν στο θαυμάσιο ρεφρέν που διαθέτει.
Έπεται "I've Got No Room For Your Love" που ξεκινά σε πιο αργούς ρυθμούς και μετατρέπεται σε ένα μικρό κομψοτέχνημα με τα φωνητικά να εναλλάσσονται με μαεστρία σε χαμηλές και ψηλές νότες ανάμεσα σε Engemann και Knight. Το ρεφρέν του κομματιού είναι ορμητικό, επιβλητικό και κυρίως απολαυστικό!
"What is this thing I'm feeling inside?
Mixed emotions I can't deny
You've taken my world and shaken it up
And I want you to but don't ask me why
What do I tell my love tomorrow?
Why can't I stop myself when
I know it's wrong? We don't belong
(You better stay away from me)
I've got no room for your love
Temptation calls but I don't come"
To "Who's On The Line" είναι από αυτές τις μπαλάντες που "λιώνεις" κυριολεκτικά περιέχοντας και λιγάκι άρωμα σοουλ μελωδίας. Δικαιολογημένα το κυκλοφόρησαν ως τέταρτο σινγκλ με την ελπίδα μήπως και κάνουν την πολυπόθητη επιτυχία αλλά δεν μπήκε καν στα chart.
Το "Sand, Stone, Cobwebs And Dust" είναι ο καλύτερος επίλογος του άλμπουμ όπου τα υπέροχα πλήκτρα της Holly Knight μας δωρίζουν ένα χαρισματικό ήχο και μία τελευταία δυναμική σύνθεση με το ρεφρέν να εντυπωσιάζει λόγω της παθιασμένης και αγαπησιάρικης ερμηνείας του Paul Engemann.
"This love, you can't cover it up
With sand, stone, cobwebs or dust
This love, you can't build it up
Then knock it down
Or lock it up in a tomb of lost love"
Επίλογος
Μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ, οι Device πήγαν σε παραστάσεις όπως το ''American Bandstand'' για να προωθήσουν το άλμπουμ αλλά το συγκρότημα δεν το έκανε για πολύ καιρό και έπειτα διαλύθηκαν αθόρυβα.
Μετά τη διάλυση των Device, η Holly Knight κυκλοφόρησε ένα ομώνυμο σόλο άλμπουμ το 1988, με το single "Heart Don't Fail Me Now" και τη δική της εκδοχή του "Love Is a Battlefield", που είχε γράψει για τον Benatar ενώ συνέχισε να γράφει τραγούδια για άλλους ερμηνευτές.
Στον μακρύ κατάλογό της, θα ανακαλύψετε ότι έχει γράψει τραγούδια για τους Aerosmith, Meat Loaf, Lita Ford, Bon Jovi, Chaka Khan, Bonnie Tyler, Kiss, Rod Stewart και πολλούς άλλους σημαντικούς καλλιτέχνες. Μεγάλο hit ήταν σίγουρα το "The Best" (1988) που γράφηκε και ερμηνεύθηκε αρχικά από την Bonnie Tyler αλλά έγινε τεράστια επιτυχία με την Tina Turner.
Τις δύο τελευταίες δεκαετίες ασχολείται με jazz παραγωγές και συνεχίζει να γράφει επιλεκτικά συνθέσεις σε ποπ καλλιτέχνες.
Η συνέχεια για τον Paul Engemann μετά τους Device, αφορούσε τους Animotion το 1988 όπου αντικατέστησε τον Bill Wadhams, και τραγούδησε δίπλα στη Cynthia Rhodes (που αντικατέστησε την Astrid Plane) στην μεγάλη τους επιτυχία, "Room to Move" (1989). Συμπτωματικά, η Knight είχε ηχογραφήσει την αρχική έκδοση της μεγαλύτερης επιτυχίας των Animotion, "Obsession", ως ντουέτο με τον Michael Des Barres το οποίο εμφανίστηκε στο soundtrack της ταινίας "A Night in Heaven" του 1983.
Ο Gene Black συνεργάστηκε στη συνέχεια με πολλούς καλλιτέχνες ως session όπως ο Rick Asley, Rod Stewart, Jennifer Rush, Tiffany, Lynx, Mr. Big, Robert Tepper, Cher ενώ συμμετείχε ως κιθαρίστας στο soundtrack της κλασικής ταινίας "Pretty Woman". Επίσης συμμετείχε στην live μπάντα του Joe Cocker από το 1997 έως το 2014 καθώς και σε πολλές στούντιο ηχογραφήσεις της Tina Turner.
Υ.Γ.1 : Το "22B3" επανακυκλοφόρησε σε CD από την Renaissance Records το 2007 και το 2011, με την ίδια λίστα κομματιών με την αρχική κυκλοφορία.
Επίσης τον Νοέμβριο του 2022, η Knight κυκλοφόρησε τα απομνημονεύματά της με τίτλο, "I Am The Warrior: My Crazy Life Writing the Hits and Rocking the MTV Eighties" ενώ το 2013, εισήχθη στο Songwriters Hall of Fame.
Υ.Γ.2: H Holly Knight έχει συμμετέχει ως συνθέτης σε αρκετά soundtrack όπως τα: Weird Science (1985), Vision Quest (1985), Legend of Billie Jean (1985), Mad Max Beyond Thunderdome (1985), Legal Eagles (1986), The Secret of My Success (1987), Thelma & Louise (1991), Stuart Little 2 (2002), 13 Going on 30 (2004) και αρκετά άλλα.
Φώτης Μελέτης