Def Leppard: "Drastic Symphonies"

06/06/2023

Κατηγορία: Κριτικές

1833

Νομίζω πως ήταν καιρός ένα εγχείρημα που πρωτοξεκίνησαν οι μοναδικοί Deep Purple την δεκαετία του ‘70 και συνέχισαν πολλές επιδραστικές μπάντες τις δεκαετίες των 90ς, 00ς, έπρεπε να το κάμουν και οι εμβληματικοί Def Leppard, για να αντιπροσωπεύσουν τις πρόσφατες δεκαετίες.

 

Πλήρης αποκάλυψη λοιπόν: οι Def Leppard είναι το αγαπημένο μου συγκρότημα, αλλά αυτό το άλμπουμ παίρνει την καλύτερή τους δουλειά - το "Hysteria" δηλαδή- και την αποκαλύπτει "επιδαψιλεύοντας" την με συμφωνική μουσική.
Το άλμπουμ "Halos" τα τελευταία χρόνια ήταν το καλύτερο, κατ’ εμέ,  των Leppard μετά το "Hysteria". Με το "Drastic Symphonies", εμφανίζουν περαιτέρω ευελιξία για ένα συγκρότημα που, για κάποιους τουλάχιστον, μπορεί να θεωρηθεί ως μονοδιάστατο. Μπορώ σχεδόν να ακούσω τον λόγο των αρνητών. "Μα γιατί"; θα πουν. "Ποιο είναι το νόημα";
Θα κλαψουρίσουν. Σαν να έχει σημασία. Σαν να είναι σημαντικό, ξεχνώντας το σημείο ότι η απάντηση και στις δύο ερωτήσεις είναι "γιατί όχι;" Και "πρέπει να υπάρχει".
Ειλικρινά, αν οι Def Leppard θέλουν να πάνε στο στούντιο και να ηχογραφήσουν ορχηστρικές εκδόσεις 16 τραγουδιών τους, δεν χρειάζεται να δώσουν απαντήσεις σε κανέναν. Απλώς πρέπει να περάσουν το "τεστ Bon Jovi".
Θα εξηγήσω. Ξεκινώντας πριν από 40 χρόνια, την μουσική μου περιπλάνηση στη ζωή, το πρώτο συγκρότημα που αγάπησα, μετά τους μεγιστομέγιστους Purple, ήταν οι Bon Jovi.
Πριν από 20 χρόνια κυκλοφόρησαν έναν δίσκο με τον τίτλο "This Left Feels Right". Ξαναηχογραφήθηκαν εκδόσεις μερικών από τα κλασικά τους με τεράστια επιτυχία.
Οι Def Leppard μου άρεσαν πολύ με  τα "Pyromania" και "Slang". Μετά ακολούθησαν κάποια γεγονότα. Είδα μια διασκευή της μπάντας στο "Animal" σε μια συναυλία στο διαδίκτυο και πρέπει να πω ότι ήταν μία πρώτη "έκρηξη/έκπληξη", ενώ μερικούς μήνες αργότερα διάβασα σε μία συνέντευξη του Ricky Warwick να μιλά με τόσο αγάπη για τον Joe Elliott που έσπευσα να αγοράσω  το άλμπουμ τους που μόλις είχε κυκλοφορήσει.
Ο τραγουδιστής Joe Elliott λέει, "οι Def Leppard πάντα απολάμβαναν να ξεφεύγουν από το αναμενόμενο μονοπάτι – συνεργαζόμενοι με τους Tim McGraw, Taylor Swift και Alison Krauss για παράδειγμα. Έτσι, όταν μας παρουσιάστηκε η προσφορά να επισκεφτούμε κάποιο δημιούργημα από τον κατάλογό μας με τη Βασιλική Φιλαρμονική,  όλοι μας ενθουσιαστήκαμε.
Αν και απέχουμε πολύ από το πρώτο συγκρότημα που το έκανε ποτέ αυτό, η συνεργασία απευθείας με μια ορχήστρα στα στούντιο Abbey Road σε μερικά από τα πιο ενορχηστρωμένα τραγούδια μας φαινόταν πολύ καλή ευκαιρία για να την αφήσουμε ".
Αυτό το άλμπουμ αντιπροσωπεύει μια τολμηρή νέα προσέγγιση στα πιο αγαπημένα τραγούδια των Def Leppard. Το "Turn To Dust" ξεκινάει το "ταξίδι" με βιολιά και ανατολικές γεύσεις ντραμς να εισάγουν το τραγούδι και να θυμίσουν σε όλους τους θρυλικούς Led Zeppelin και την μεγαλοπρεπή κυκλοφορία σε ανατολίτικούς ρυθμούς, "No Quarter". Τα φωνητικά του Joe Elliott είναι τόσο περίτεχνα  και δυνατά όσο ποτέ, αλλά τα έγχορδα δίνουν πραγματικά μια άλλη διάσταση εδώ.
Το "Paper Sun" είναι ένα μεγαλειώδες δημιούργημα καθώς το τύμπανο του Rick Allen συγχρονίζεται με δεξιοτεχνικά βιολιά και εναρμονισμένα φωνητικά.
Ίσως ένα από τα πιο γνωστά τραγούδια του συγκροτήματος, το "Animal" έρχεται για να μας θεραπεύσει ορχηστρικά  στην συνέχεια. Τα φωνητικά του Elliott είναι στο ίδιο τέμπο με το πρωτότυπο, αλλά τα "γαλήνια" έγχορδα και τα τύμπανα του μονόχειρα δεξιοτέχνη μουσικού  το κάνουν ένα πολύ πιο αργό αλλά πιο έντονο ηχητικό κομμάτι, το οποίο μεγαλύνεται  από το σύντομο σόλο κιθάρας του Phil Collen.
Στο "Pour Some Sugar On Me" θα ακούσετε την Emm Gryner να κάνει ντουέτο με τον Elliott και να μετατρέπουν το κομμάτι σε Jazz Blues μπαλάντα με όλα τα ντραμς και τις κιθάρες να συνεπικουρούν στην μεγαλειώδη αυτήν σύνθεση. Αυτό είναι, μουσικά διασκευασμένο, όσο πιο μακριά μπορεί από το πρωτότυπο.
Η πλήρης λειτουργία  ξαναρχίζει με το "Hysteria" καθώς ξεκινά στην  πληρότητα της  ηλεκτρική μπάντα και υποστηρίζεται από τις χορδές και τα πνευστά της RPO.
Το "Love Bites" είναι τόσο καλό όσο το πρωτότυπο, αν όχι καλύτερο, καθώς το επιπλέον βάθος της ορχηστρικής παρέμβασης ανανεώνει και ενισχύει ένα ήδη υπέροχο κομμάτι.
Το "Goodbye For Good This Time" γίνεται ένα έπος με το πιάνο "κινηματογραφικών διαστάσεων" καθώς το πάθος πηγάζει από τη φωνή του Elliott.
Το "Love" τυγχάνει παρόμοιας αντιμετώπισης, αλλά με μια ακουστική κιθάρα και τα  βιολιά να πρωτοστατούν σε αυτή τη συναρπαστική μπαλάντα. Πραγματικά,  μου "μυρίζει" σαν κομμάτι μουσικού θεάτρου τώρα που είναι διασκευασμένο.
Μια "στρατιωτική" αίσθηση είναι σε πλήρη ισχύ στο "Gods Of War", καθώς αυτό που ακούγεται σαν ένα "τάγμα από ντράμερ" ξεκινάει το κομμάτι πριν μεταμορφωθεί  στον πιο αναγνωρίσιμο ήχο αυτού του σπουδαίου τραγουδιού, αλλά αυτή τη φορά ενισχυόμενο  από έγχορδα και πνευστά και σίγουρα  ακούγεται σαν μια "επική μάχη" να εκτυλίσσεται μπροστά μας.
Ο "δίδυμος" ήχος κιθάρας του "Bringin’ On The Heartbreak" ξεκινάει μπροστά από μια δυνατή "ραχοκοκαλιά" εγχόρδων. Αυτό είναι ένα άλλο τραγούδι που πραγματικά επωφελείται από την προστιθέμενη ορχηστρική παρουσία, ενώ ο Campbell και ο Collen εξακολουθούν να αφήνουν τις κιθάρες τους να ηχούν περίτεχνα. Το υπέροχο ορχηστρικό, "Switch 625" απελευθερώνει τη δύναμή του, καθώς τόσο το συγκρότημα όσο και η ορχήστρα κάνουν την σύνθεση να  ηχεί σαν πρωτόλειο των Queen (και οι κιθάρες των Collen και Campbell είναι πραγματικά συγκλονιστικές).
Τι μαγευτικό κομμάτι!



Ακολουθεί το "Have You Needed Someone So Bad" σε μια μορφή κοντά στην αρχική κυκλοφορία. Ενώ το αγαπημένο μου τραγούδι όλων των εποχών, το "Hysteria", είναι υπέροχο εδώ, το "Have You Needed Someone So Bad" με έκανε να θέλω να αντικαταστήσω τον αναπτήρα μου με οτιδήποτε άλλο.
Τα "Too Late For Love" και "When Love And Hate Collide" παίρνουν και τα δύο τον "μανδύα" του AOR και  φυσικά, ειδικά  το "When Love And Hate Collide" ένα από τα λίγα ρομαντικά τραγούδια που μου αρέσουν τόσο, είναι ένα "διαμάντι" ακόμα.
Πιο κοντά στο άλμπουμ, το "Kings Of The World" δανείζεται σε μεγάλο βαθμό από τους Queen και  τον ήχο του "Bohemian Rhapsody" ως πιάνο, τα εναρμονισμένα φωνητικά, οι κιθάρες που "ουρλιάζουν" και οι υψίσυχνες χορδές κάνουν αυτό το κομμάτι το "στολίδι στο στέμμα".
Ήταν μια γενναία κίνηση να κάνουν αυτό το άλμπουμ και οι φανατικοί  θαυμαστές μπορεί να δυσκολεύονται με μερικά από τα κομμάτια καθώς απέχουν αρκετά από τον αρχικό ήχο, αλλά ως επί το πλείστων αποκτούν όλα μια νέα ζωή και προοπτική από τις νέες διασκευές και την ορχηστρική προσθήκες. Θα γίνω πολύ  τολμηρός ώστε θα πρότεινα έναν δεύτερο δίσκο  με κλασικά κομμάτια που δεν παρουσιάστηκαν εδώ, όπως τα "Let It Go", "Photograph" και "Rock Of Ages"!
Οι Def Leppard έχουν αποδομήσει και ξαναχτίσει όχι μόνο μερικά από τα πιο γνωστά κομμάτια τους αλλά και μερικά από τα κρυμμένα τους "πετράδια". Σε γενικές γραμμές, έχουν συνδυάσει τον ήχο από τις πρωτότυπες κασέτες και τις ερμήνευσαν μαζί με τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα.
Το άλμπουμ περιλαμβάνει νέα φωνητικά και κιθάρες που καταλήγουν σε εκπληκτικά όμορφες συμφωνικές διασκευές.
Σε διάφορα σημεία μπορείτε να ακούσετε τον Joe Elliott να κάνει ντουέτο με τον νεότερο εαυτό του!
Ο κιθαρίστας Phil Collen λέει: "Όταν προτάθηκε η πρόταση να κάνουμε ένα ορχηστρικό άλμπουμ με την RPO, μας τιμήσαν. Αλλά δεν θέλαμε απλώς μια ορχήστρα να σκαρφιστεί πως θα παρέμβει στις προηγούμενες ηχογραφήσεις μας. Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε κάτι ξεχωριστό όπου θα είχαμε κάτι κλασικό, αλλά θα το παρουσιάσουμε με έναν ολοκαίνουργιο τρόπο που θα συνεπαγόταν να λειτουργήσουν όλα στο πλαίσιο των "Drastic Symphonies".
Ηχογραφώντας νέα μέρη, αναμιγνύοντας προηγούμενους ήχους, βγάζοντας μερικά από τα όργανά μας για να αναπνεύσει η ορχήστρα και κυριολεκτικά φτιάχνοντας ένα νέο άλμπουμ. Ήταν μια εκπληκτικά εμπνευσμένη διαδικασία που κορυφώθηκε με τη ζωντανή ηχογράφηση της  RPO στα στούντιο Abbey Road στο Λονδίνο. Μια απόλυτη ομαδική προσπάθεια που πήρε αρκετό  μέρος ενός χρόνου. Είναι ένα νέο άλμπουμ των Def Leppard, είναι ένα άλμπουμ με τις μεγαλύτερες επιτυχίες και το άλμπουμ, με μερικά τραγούδια που ακούγονται σπάνια, είναι ένα ζωντανό άλμπουμ και πιστεύουμε ότι είναι τέλειο. Είμαστε τόσο περήφανοι για το πώς προέκυψαν τα "Drastic Symphonies και ανυπομονούμε να το μοιραστούμε στον κόσμο".
Θα συμπλήρωνα πως το να είσαι οπαδός των Def Leppard στις δεκαετίες του '90 και του '00 δεν ήταν ιδιαίτερα ωραίο. Το "Halos" και το παρουσιαζόμενο εδώ  το  άλλαξαν αυτό δραστικά.
Στο άκουσμα του άλμπουμ, πρέπει να πω ότι οι εξαιρετικές διασκευές των κλασικών D.L. είναι απαραίτητο για κάθε ανυποχώρητο θαυμαστή, όπως πολλοί από εμάς.


Νότης "Bringin’ On the Heartbreak" Γκιλλανίδης

 

// Old Time Rock

// Live Favorites