Galliard Syndrome: Η αγάπη, οι αινιγματικοί στίχοι και τα '80ς
Thursday

18Jun

Είναι αλήθεια ότι με τον μπροστάρη ηγήτορα, τραγουδιστή και όχι μόνο των Galliard Syndrome, Δημήτρη "Galliard" Μπάρμπα μας ενώνουν πολλά κοινά αν και μας "χωρίζουν" δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια… αναζητήσεις ενδοσκοπικές, κοινά μουσικά γούστα, ίδιες επαγγελματικές ενασχολήσεις.
Για αυτούς τους λόγους και  την ωριμότητα τη μουσική που επιδεικνύει σταθερά η μπάντα,  θέλησα να σκαλίσω το "χρυσορυχείο" Galliard Syndrome και νομίζω ,ότι με αυτήν την συνέντευξη δικαιώνεται το rocktime.gr που συνδράμει, ενισχύει και προβάλλει τις αξιόλογες ελληνικές μπάντες, που δεν υπολείπουν σε τίποτε από αυτές τις αλλοδαπής…
Οι απαντήσεις ιδιαίτερες, ψαγμένα ειλικρινείς και ο δίσκος τους;
Δίσκος που δεν περιέχει καθόλου τραγούδια συμπληρώματα, συστήνεται ανεπιφύλακτα σε όλους αυτούς που έχουν ανοικτά αυτιά σε κάτι καινούργιο και εξαιρετικό στον ελληνικό χώρο, που αφορά ακούσματα κλασικότροπου μεσαιωνικού  folk/Hard rock!
Οι κρίσεις δικές σας.
 
Μίλησε μας για τη μπάντα και ποια είναι  τα κίνητρα της δημιουργίας της;
 
Το γκρουπ μετράει κοντά 20 χρόνια ύπαρξης. Βασικός λόγος είναι η αλλαγή των κινήτρων αντίστοιχα με την εποχή. Αρχικά ήταν η εφηβική ανάγκη για δημιουργία και οι κοπελίτσες, αργότερα έγινε η ανάγκη για πραγματοποίηση των νεανικών ονείρων και τέλος η ανάγκη για έκφραση που σε κρατά σε ισορροπία. Αν συνδυάσεις όλα τα παραπάνω σου δίνουν αυτό που είναι οι Galliard Syndrome σήμερα. Η παρέα μερικών παιδικών φίλων που ζητούν την ολοκλήρωση μέσα από την μουσική τους.
 
Άκουσα το δίσκο και παρατηρώ όλα τα χαρακτηριστικά που αναμένει ο ρέκτης (γνώστης) του μελωδικού χώρου: εκπληκτικά φωνητικά , κιθάρες που δεν αρκούνται σε δεξιοτεχνικά solos αλλά προσθέτουν μελωδικές γραμμές, στακάτες μπασογραμμές, τύμπανα ευφάνταστα χωρίς να παρεκκλίνουν από το ρυθμό και το απαραίτητο συμπλήρωμα της μελωδίας τα πλήκτρα. Οι πρόβες πότε και πως γίνονται;
 
Οι πρόβες γίνονται σε μερικά από τα πιο καλά studios της Αθήνας ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε event που συμμετέχουμε και τον ήχο που θέλουμε να “χτίσουμε”. Αυτό τον καιρό συνεργαζόμαστε με τα Artorks Studios και το Wudsound που τους ευχαριστούμε πολύ για την βοήθειά τους σε αυτό που θέλουμε να δημιουργήσουμε ηχητικά.
 
Θα επιμείνω στον τίτλο. Είναι απλά αινιγματικός με αναφορές στον αισθηματικό τομέα ή παραπέμπει σε κάτι/κάποια;
 
Ο τίτλος του album και του ομώνυμου τραγουδιού προκύπτει από την έντονη ενασχόληση του τότε κιθαρίστα μας και βασικού συνθέτη του album Μιχάλη Ανδριτσόπουλου με την θρησκειολογική προσέγγιση των πνευματικών αναγκών του ανθρώπου. Οι στίχοι είναι αρκετά προσωπικοί κι αινιγματικοί γι’ αυτό και μπορούν να λαμβάνουν χρώμα και σχήμα ανάλογα με τον τρόπο που προσεγγίζονται από τον καθένα μας προσωπικά.
 

Δεδομένης της δεξιοτεχνίας των μελών της μπάντας, οι συνθέσεις προκύπτουν αβίαστα και εύκολα; ποιος είναι ο "υπεύθυνος" για τους στίχους και τη μουσική; ελληνόφωνος ή αγγλόφωνος στίχος;
 
Βασικός υπέυθυνος των συνθέσεων, όπως προ είπαμε υπήρξε ο Μιχάλης Ανδριτσόπουλος (κιθάρα) αλλά την δικιά του δουλειά ολοκλήρωσε ο Χρήστος Ντάνος (πλήκτρα) με το πιο prog κομμάτι του δίσκου (Fantastica Is In Danger Pt1,2) και στιχουργικά εγώ μαζί με τον συνεργάτη της μπάντας Γιώργο Παπαγιαννάκη που μας χάρισε μερικούς από τους πιο όμορφους Fantasy στίχους που έχουμε διαβάσει στα κομμάτια “Everlasting Feast” και στο “Fantastica Is In Danger” που προέρχεται από το εκπληκτικό δημιούργημα/μυθιστόρημα του Michael Ende, “Neverending Story”.
 
Από πού αντλείτε έμπνευση για τη μουσική;
Μια φοβερή προσέγγιση της έμπνευσης είδα πρόσφατα στην ταινία “Frank”. Η έμπνευση κρύβεται παντού. Στην καθημερινότητα, στον τρόπο που ξυπνάς, στα προβλήματά σου, στις ταινίες που θα δεις, στα βιβλία που θα διαβάσεις, στις πνευματικές σου αναζητήσεις, στον έρωτα, στην απογοήτευση και στα όνειρά σου. Όλα αυτά μπορεί κάποιος να τα συναντήσει μέσα στο “Velvet Rings”.
 
Που θεωρείς ότι οδηγείστε με αυτήν την κυκλοφορία; Πόσο μπορείτε να ανταποκριθείτε σε μία (έστω και επιλεκτική ) περιοδεία ή είστε μπάντα επιλεγμένων εμφανίσεων ;
 
Θα ήταν ευχής έργο να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε ζωντανά το υλικό μας σε όλες τις χώρες της κυκλοφορίας του, με την συνεργασία ασφαλώς της εταιρείας μας Leaders Records αλλά και των promoter μας στην Ευρώπη (Gordeon Music, Soulfood). Το βιοποριστικό του θέματος όμως μας κάνει αρκετά επιλεκτικούς σε αυτό τον τομέα διότι η μουσική για όλους μας δεν αποτελεί βασικό παράγοντα εσόδων. Τα όνειρα που έχουμε για αυτό το album όμως και για το νέο που δουλεύουμε ασφαλώς χτίζονται μέρα με τη μέρα πάνω στο feedback που λαμβάνουμε για την δουλειά μας.
 
Ποια τραγούδια από το δίσκο θα παίζατε ζωντανά;
 
Η αλήθεια είναι ότι το album κινείται σε πολλούς μουσικούς δρόμους καθώς μπορούμε να συναντήσουμε από folk μελωδίες μέχρι Progressive metal συνθέσεις κι οπερετικά φωνητικά. Αυτό μας δίνει έναν πολύ ευχάριστο πονοκέφαλο γιατί μπορούμε να προσαρμοστούμε σε πολλά αντίστοιχα festival και event, με την κατάλληλη ενορχηστρωτική προσέγγιση του υλικού μας. Όλα μας τα κομμάτια είναι προορισμένα για να παιχτούν ζωντανά, ακόμα και το Fantastica Is In Danger, που λόγω της πολύπλοκης δομής και ενορχήστρωσης του το προορίζουμε μόνο για χώρους που θα μπορούν να υποστηρίξουν ηχητικά αυτή του την πολυπλοκότητα.
 
Πιστεύετε , ότι ωρίμασε η ιδέα για ένα ελληνικό αμιγώς μελωδικό festival;
Θα ήταν μεγάλη μας χαρά να είμαστε μέρος μια τέτοιας προσπάθειας. Υπάρχουν εξαιρετικές ελληνικές μπάντες στον χώρο του μελωδικού rock και πρέπει κάποια στιγμή να ενώσουν τις δυνάμεις τους.
 

Πως σχολιάζεις τη φράση για τη μουσική σας "ανακαλύπτοντας μία μοντέρνα προσέγγιση , κρατώντας την καρδιά της μουσικής"; Ξεχειλίζει πάντως ο δίσκος από την αγαπημένη νοσταλγική αίσθηση των 80’ς…πλήκτρα, συνθεσάιζερ. Η δική σας αίσθηση;
 
Αν υπάρχει κάτι κοινό στις συνθέσεις είναι η αγάπη που έχουν τα μέλη της μπάντας για την 80's αισθητική. Αν και οι συνθέσεις φαινομενικά δεν συσχετίζονται με αυτό που έχει κάποιος στο μυαλό του για τα 80's, μια δεύτερη “ματιά” μπορεί να αποκαλύψει στους γνώστες του είδους, όλες τις αναφορές, μουσικές και στιχουργικές που υπάρχουν ως tribute σε αυτή την εποχή.
 
 Ποια ήταν η δημιουργική διαδικασία για την ηχογράφηση του δίσκου σας; Πώς ήταν η ατμόσφαιρα στις ηχογραφήσεις; κάποιο ιδιαίτερο περιστατικό θυμάσαι;
 
Η ατμόσφαιρα είναι πάντοτε δημιουργική, ευχάριστη και τεταμένη. Ξέραμε ότι σε κάθε session κάποιος έπρεπε να έρθει στα όριά του, ψυχολογικά και μουσικά. Αυτό αποκρύπτεται στις “ήπιες” συνθέσεις και υπερτονίζεται στις πιο “άγριες” στιγμές του album. Σκεφτείτε μια παρέα παιδικών φίλων κοντά στα 30 τους που μαλώνουν πάνω από ένα video-παιχνίδι. Κάπως έτσι έχω στο μυαλό μου την περίοδο των ηχογραφήσεων του album. ό τον Χρήστο Ντάνο, πληκτρά μας

 Ποια ήταν η δημιουργική διαδικασία για την ηχογράφηση του δίσκου σας; Πώς ήταν η ατμόσφαιρα στις ηχογραφήσεις; κάποιο ιδιαίτερο περιστατικό θυμάσαι;
Τα περισσότερα κομμάτια του δίσκου ακολούθησαν μία διαδικασία διαστρωμάτωσης, από τις αρχικές ιδέες, σε δύο ή και τρία επίπεδα κύκλων προβών και demo ηχογραφήσεων, μέχρι να καταλήξουν να ηχογραφούνται στην τελική τους μορφή. Λόγω του ότι μας αρέσουν οι πλούσιες ενορχηστρώσεις, οι τελικές ηχογραφήσεις διήρκεσαν αρκετούς μήνες. Αν και κουραστικές, το αίσθημα δημιουργικότητας μπορεί να συγκριθεί μόνο με λίγα άλλα συναισθήματα. Οπότε, χαιρόμασταν, απογοητευόμασταν, δουλεύαμε σκληρά, τεμπελιάζαμε, κάναμε αστεία, φωνάζαμε ο ένας στον άλλο... Είχαμε όλη τη γκάμα.
Μία χαρακτηριστική πλάκα στις ηχογραφήσεις ήταν όταν κάποιος έγγραφε κάποιο δύσκολο μέρος και έπρεπε να κάνει πολλές λήψεις, όταν τελικά το έβγαζε, κρατούσαμε την ηχογράφηση και του λέγαμε ή ότι κατά λάθος την σβήσαμε, ή ότι είχε κάνει λάθος και τον βάζαμε να το ξαναπάει. Τότε σταματούσαμε την ηχογράφηση στα πρώτα δευτερόλεπτα λέγοντάς του ότι έκανε λάθος όσες φορές χρειαζόταν μέχρι να απελπιστεί, όσο χαχανίζαμε σαν μικρά παιδιά στο control room. Μετά μοιραζόμασταν την ανακούφισή μας και με αυτόν που έγγραφε.
 
Η λέξη "Love" στους τίτλους των τραγουδιών hard rock σημαίνει ότι είναι η αγάπη μία κοινοτυπία;

 
Η απάντηση έρχεται μέσα από τον τίτλο του τραγουδιού μας “Your Love Is A Game”. Ένα φαινομενικά κοινότυπο, στιχουργικά, τραγούδι το οποίο προσεγγίζει μια χιλιοειπωμένη αόριστη έννοια, με ειρωνικό και παιχνιδιάρικο τρόπο.
 
Θεωρείς ότι υπάρχει πρόοδος για το γκρουπ από την πρώτη ημέρα ύπαρξη σας και πως/που την εντοπίζεις;
 
Αν τυχόν η μπάντα είχε μείνει στάσιμη όλα αυτά τα χρόνια τότε νομίζω ότι θα είχε σταματήσει να υπάρχει εδώ και μια 10ετία.Αυτό που μας κρατάει “ζωντανούς” είναι η προσωπική μας εξέλιξη ως μουσικοί που γίνεται μέρος της συνολικής μας προόδου.
 
Πώς θα περιέγραφες τη μουσική και τις εμφανίσεις σας σε κάποιον χωρίς ακοή και χωρίς όραση , αντίστοιχα;
 
Μια φοβερή προσέγγιση στο θέμα “συνάντησα” πρόσφατα στην ταινία “La Famille Bellier”. Σε δύο εκπληκτικές σκηνές της κόρης δύο κωφάλαλων γονέων περνάει την μουσική της μέσα από την αφή εκείνων στο στήθος και στο πρόσωπό της. Μακάρι η μουσική μας να μπορέσει να φτάσει να “ακούγεται” μέσα από όλες τις αισθήσεις. Αυτό ίσως θα ήταν ο απόλυτος σκοπός αυτού που κάνουμε.
 
Μία τελευταία ερώτηση, προσωπική: πώς θα ήθελες και γιατί, να σε θυμούνται οι άνθρωποι;
 
Σαν έναν άνθρωπο που αγάπησε πολύ αυτό που έκανε, το σεβάστηκε και κατάφερε να κάνει κι άλλους να το αγαπήσουν.

Είναι χαρά μας, που μιλήσαμε για την εξαιρετική δημιουργία σας. Ευχαριστούμε για το χρόνο σας και που μιλήσατε σε μας και στους φίλους της μουσικής για την τωρινή δουλειά σας.

Συνέντευξη στο Νότη Γκιλλανίδη

 

// Old Time Rock

// Live Favorites