Βρισκόμαστε πίσω στο 1982 και η δισκογραφική εταιρία του συγκροτήματος, η Atco, ζητά από τους Blackfoot να κάνουν μια προσπάθεια να αλλάξουν μουσική κατεύθυνση, παίζοντας σε πιο mainstream/aor ύφος ώστε τα νέα τους τραγούδια να έχουν περισσότερα παιξίματα στο ραδιόφωνο αλλά και στο MTV για να ανέβουν οι πωλήσεις. Η μπάντα είχε κυκλοφορήσει το 1981 ήδη το εξαιρετικό "Marauder" και στην συνέχεια κυκλοφόρησε ένα τρομερό live album το, "Highway Song Live" που ηχογραφήθηκε κατά τη διάρκεια της βρετανικής τους περιοδείας του 1982.
Πάρα αυτά, η μουσική ροκ βιομηχανία στις αρχές της δεκαετίας του '80 ήθελε συγκροτήματα με πιο ελκυστικές μελωδικές φόρμες οπότε μία κλασσική southern rock μπάντα σαν τους Blackfoot αν δεν προσαρμόζονταν στα νέα δεδομένα θα θεωρείτο ξεπερασμένη και χωρίς οικονομικά οφέλη για όλους τους ενδιαφερόμενους.
Η έλευση του σπουδαίου κιμπορντίστα και συνθέτη Ken Hensley των Uriah Heep εκείνη την χρονική περίοδο στους Blackfoot έδινε την ελπίδα ότι θα μπορούσαν να δείξουν έναν πιο μελωδικό εαυτό και σίγουρα περισσότερες πωλήσεις που ήταν και το ζητούμενο.
Ο δημιουργός διαχρονικών και μεγάλων επιτυχιών των Uriah Heep όπως τα: "Easy Livin'", "Lady in Black", "Stealin'", "The Wizard", "July Morning και "Free Me" δέχτηκε να έρθει στους Βlackfoot με ένα περίεργο τρόπο:
"Έλαβα μια ανώνυμη κλήση από κάποιον που έλεγε ότι, αν πήγαινα στο Ann Arbor, στο Michigan, θα μου έδιναν ένα B3Hammond (!!!) το οποίο το λάτρευα και αφού επιβεβαίωσα αυτήν τη πρόταση με κάλεσαν να παίξω στο επερχόμενο νέο τους άλμπουμ (Siogo), λέγοντας ότι ο στόχος τους ήταν "να φέρουν τη μουσική τους στη δεκαετία του '80 και να αποβάλουν κάπως την εικόνα του Southern Rock". Και προσθέτει:
Αφού τελειώσαμε το άλμπουμ "Siogo", πήγαμε σε περιοδεία με τους The Outlaws και τη Molly Hatchet, αλλά διαπίστωσα τελικά ότι δεν ήθελαν να αλλάξουν αυτή την εικόνα πάρα πολύ. Προσωπικά δεν μου άρεσε πολύ εκείνη η περίοδος, αν και πίστευα ότι ο Ricky ήταν ένας από τους πιο ταλαντούχους ανθρώπους που είχα γνωρίσει ποτέ! Απλώς έγινε κακή διαχείριση".
Μέχρι τότε και πριν την προσθήκη του Hensley η παρέα από το Jacksonville της Florida είχε διαμορφώσει μία αξιόλογη και πετυχημένη δισκογραφική πορεία έχοντας κυκλοφορήσει πέντε στούντιο άλμπουμ.
Η διαδρομή τους ξεκινούσε από το 1969 όταν ο Rickey Medlocke και ο Greg T. Walker συνάντησαν τον Charlie Hargrett από τη Νέα Υόρκη και έφτιαξαν το συγκρότημα Fresh Garbage, με τους Medlocke στα ντραμς και τα φωνητικά, τον Walker στο μπάσο, τον Hargrett στην κιθάρα και τον Ron Sciabarasi στα πλήκτρα που αποχώρησε λίγο αργότερα.
Έπειτα από λίγα χρόνια άλλαξαν το το όνομά τους σε Hammer και καταλήξαν στο όνομα Blackfoot λόγω της Ινδιάνικης καταγωγής των Rickey Medlocke και Greg T. Walker (εξαιρείτο μόνο ο Charlie Hargrett) ενώ προστέθηκε στο τελικό σχήμα και ο ντράμερ Jakson Spires κι αυτός με ινδιάνικες ρίζες. Επιπρόσθετα για ένα φεγγάρι πέρασαν από την μπάντα ο μπασίστας Leonard Stadler, ο κιθαρίστας Danny Johnson, ο Patrick Jude και Ruby Starr στην φωνή.
Οι Blackfoot από τον πρώτο της δίσκο που κυκλοφόρησαν το 1975 με τίτλο "No Reservations" μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του '80 είχαν δημιουργήσει ένα πολύ καλό όνομα με εκπληκτικές live εμφανίσεις και σχετική εμπορική επιτυχία και δικαίως θεωρούνταν από τα πιο συναρπαστικά συγκροτήματα της southern rock σκηνής.
Δίσκοι όπως τα "Flyin' High" (1976), το πλατινένιο "Strikes" (1979), "Tomcattin'" (1980) και "Marauder" (1981) έγραψαν την δική τους ιστορία. Παράλληλα οι συνθέσεις "Highway Song", "Train, Train", "Spendin' Cabbage" , "On the Run"
"Dry County" , "Fly Away", "Searchin'", "Rattlesnake Rock 'N' Roller" "Gimme, Gimme, Gimme" και η θαυμάσια διασκευή στο "Wishing Well" (Free) λατρεύτηκαν από τους γνήσιους οπαδούς της Southern rock μουσικής και ακούγονται μέχρι και σήμερα.
Για τους Blackfoot όμως μετά την κυκλοφορία του "Marauder" (1981) ένας κύκλος είχε ουσιαστικά κλείσει και η δισκογραφική τους, εταιρία πίεζε ώστε να ανοίξει ένας καινούργιος κύκλος πιο εμπορικός κάτι που τους προβλημάτιζε ιδιαίτερα. Κάτι ανάλογο όμως συνέβαινε και στο κεφάλι του Ken Hensley των Uriah Heep ο οποίος ήταν στα μαχαίρια με την μπάντα ενώ είχε κυκλοφορήσε το σόλο άλμπουμ του "Free Spirit" (1981) χωρίς όμως να συγκινεί κανέναν εκείνη την περίοδο.
Απογοητευμένος από τις εξελίξεις στους Uriah Heep περιγράφει παρακάτω ο ίδιος με έντονη πικρία τον βασικό λόγο της αποχώρησης του:
"Ήταν Ιούνιος του 1980 και μόλις είχαμε τελειώσει μια ευρωπαϊκή περιοδεία. Θυμάμαι ότι ξύπνησα στο δωμάτιό μου μετά το φινάλε της Πορτογαλίας και έλεγα στον εαυτό μου ότι επιτέλους αυτό ήταν. Είχα προσπαθήσει να τα παρατήσω μερικές φορές στο παρελθόν, αλλά ο παραγωγός μας Gerry Bron ( πάντα μου έλεγε να το κάνω, οπότε αυτή τη φορά κάλεσα μια συνάντηση και το έκανα) και ποιοι ήταν οι λόγοι;;
Λοιπόν, δεν συμφώνησα ποτέ με την ένταξη του John Sloman στο συγκρότημα, αλλά ήμουν εκτός της ψηφοφορίας. Πίστευα ότι ήταν εντελώς λάθος φωνή για τους Uriah Heep και δημιουργήθηκε ένα ρήγμα μέσα στο συγκρότημα που με άφησε έξω. Το να είσαι σε ένα ροκ συγκρότημα δεν είναι κάτι που μπορείς να κάνεις αν δεν το απολαμβάνεις! Είχα άλλα πράγματα στο μυαλό μου που ήθελα να κάνω και έτσι απλά αποφάσισα ότι ήρθε η ώρα. Αμέσως μετά απέλυσαν τον John Sloman και προσέλαβαν τον Pete Goalby τον οποίο είχα προτιμήσει αρχικά. Για να είμαι απολύτως ειλικρινής, δεν ήμουν στα καλύτερά μου προσωπικά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και ο εθισμός μου στην κοκαΐνη ήταν επίσης ένα εμπόδιο και κάτι που έπρεπε σαφώς να αντιμετωπίσω".