Gabrielle de Val: Η κυκλοφορία ενός νέου άλμπουμ είναι κάτι που με γεμίζει ζωντάνια και ενέργεια
Και η περιήγηση μας στην ιβηρική χερσόνησο συνεχίζεται!! Αυτήν την φορά με την "αρχόντισσα" του μελωδικού χώρου Gabrielle de Val!!
Η "γνωριμία" μου με την  Ισπανίδα τραγουδίστρια, τραγουδοποιό και ηθοποιό Voice-Over και πρόσφατα καλεσμένη στο θεσπέσιο concept άλμπουμ του Bruce Mee "Circle Of Friends" με την Gabrielle de Val χρονολογείται από το 2010, όταν αυτή και τα μέλη του συγκροτήματος Yin-Yang θα επέστρεφαν ως The Val, κυκλοφορώντας το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο τους, "Back", ένα χρόνο αργότερα. Θα ακολουθούσαν άλλα δύο άλμπουμ με διάφορες και πολλές ευκαιρίες περιοδειών στην πατρίδα τους την Ισπανία και σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη. Η Gabrielle de Val ασχολείται με τη ροκ σκηνή από το 1987 όταν δημιούργησε το συγκρότημα Yin-Yang, το οποίο αργότερα θα ονομαζόταν D’Val. Η   de Val μαζί με τους Alfonso Samos, David Erick και Alex Morell ως The Val κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο τους άλμπουμ "Back", ακολουθούμενο από το "Heading for the Surface" (2015) και το "King Ocelot" (2020).
Το "Kiss in a Dragon Night", το πρώτο σόλο άλμπουμ της Gabrielle de Val, περιλαμβάνει θρυλικούς, ως καλεσμένους, τραγουδιστές Steve Overland (FM/Lonerider), Mick Devine (The Roads/Seven), Robin McAuley (Black Swan/MSG), Mark Boals (Yngwie Malmsteen) και Terry Brock (Strangeways), καθώς και δεξιοτέχνες μουσικοί όπως ο Gary Pihl (Boston/Sammy Hagar), ο Eric Ragno (Joe Lynn Turner/Babys), ο Johan Kullberg (HammerFall) και ο Fredrik Folkare (Nordic Union).
Με την ευκαιρία της σπουδαίας κυκλοφορίας αυτής την "συναντήσαμε" και οι απαντήσεις σε όσα ρωτήσαμε γενναιόδωρες και αληθινές.
 
Το νέο σας άλμπουμ "Kiss in a Dragon Night" κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 2023. Είστε ενθουσιασμένοι που θα βρείτε κάποιο νέο προϊόν εκεί έξω;

Αυτό το άλμπουμ σημαίνει πολλά πράγματα για μένα. Καταρχάς, είναι η πρώτη μου προσωπική δουλειά, που σημαίνει μεγάλη ευθύνη αλλά και περισσότερη ελευθερία στη λήψη αποφάσεων. Επίσης, με τους "The Val" ήμασταν σε αδιέξοδο μετά την πανδημία του Covid. Στην Ισπανία υπήρχε ένας τρίμηνος κατ' οίκον περιορισμός και σαν να μην έφτανε αυτό, χρειάστηκε πολύς χρόνος για να ανοίξουν ξανά οι αίθουσες συναυλιών. Εκείνη την εποχή άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά η ιδέα για αυτό το άλμπουμ και φαινόταν η τέλεια στιγμή για να ξεκινήσω μια νέα περιπέτεια που θεωρώ συναρπαστική. Δε θα μπορούσα να είμαι πιο χαρούμενη! Το "Kiss in a Dragon Night" με έχει φορτίσει με ενέργεια και επιθυμία να κάνω πολλά πράγματα! Και μάλιστα, όχι μόνο υπάρχει το CD, που όπως λες, κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο, αλλά μόλις κυκλοφορήσαμε έναν δίσκο με εξώφυλλο  του άλμπουμ που είναι πραγματικά φοβερό. Είναι μια περιορισμένη έκδοση 500 αντιτύπων και είναι κάτι πραγματικά νέο και ξεχωριστό για μένα.
 
Μια λαμπρή κυκλοφορία που τραγούδησες κι εσύ είναι το έργο "Circle of Friends/The Garden". Πες μας για αυτό το άλμπουμ, τι ενέπνευσε την υπέροχη ερμηνεία σου με το τραγούδι "When He's Gone";
Το "The Garden" των "Circle of Friends" είναι το πνευματικό "τέκνο" του Bruce Mee, ιδιοκτήτη και συντάκτη του περιοδικού Fireworks Magazine και του ιστότοπου  Rocktopia.co.uk. Μετά το θάνατο της μητέρας του, θέλησε να της αποτίσει έναν πολύ ιδιαίτερο φόρο τιμής, γι' αυτό συγκέντρωσε πολλούς κορυφαίους φίλους μουσικούς και τραγουδιστές, όπως οι Doro Pesch, Jeff Scott Soto, James Christian, Robin McAuley και πολλοί άλλοι για να ηχογραφήσουν αυτό το άλμπουμ...
Ήμασταν ήδη σε επαφή και αρχίζαμε να σκεφτόμαστε την ιδέα του προσωπικού μου άλμπουμ και μου πρότεινε να συμμετάσχω... μια πρόταση που αποδέχτηκα αμέσως φυσικά. Μου έστειλε μια σειρά από πρωτότυπα τραγούδια, συμπεριλαμβανομένου του "When He's Gone" και πρέπει να πω ότι δεν το είχα ακούσει ούτε μισό λεπτό όταν σκέφτηκα ότι αυτό είναι το τραγούδι μου! Ταυτίστηκα απόλυτα με την έντασή του, την εκφραστικότητά του, τις "βουτιές" και τις κορυφές της δύναμης τόσο στους στίχους όσο και στη μουσική. Όταν ηχογράφησα το τραγούδι, τα ένιωθα όλα αυτά και μου ήταν πολύ ξεκάθαρο ότι είχα επιλέξει αυτό που ήταν καλύτερο για μένα και με το οποίο ταυτίστηκα 100%. Επιπλέον, η παραγωγή του Khalil Turk (Escape Music) ήταν απολύτως εξαιρετική. Το τραγούδι γράφτηκε από τον Mikael Rosengren, με τον οποίο αργότερα είχα την ευκαιρία να μοιραστώ μερικές μεγάλες στιγμές στη Στοκχόλμη όταν πήγα να ηχογραφήσω το άλμπουμ μου. Δεν είναι μόνο σπουδαίος συνθέτης αλλά και πολύ ωραίος και με χιούμορ τύπος.

Συνήθως επιλέγω τα αγαπημένα μου για κάθε συνέντευξη και καλλιτέχνη, αλλά το κάνατε δύσκολο αυτή τη φορά! Ποια είναι τα αγαπημένα σας κυρία de Val και γιατί;
 Χαίρομαι πολύ που ακούω ότι δυσκολεύεσαι να διαλέξεις τα αγαπημένα σου από το άλμπουμ! Είναι ακριβώς το ίδιο και για μένα. Για λίγες μέρες έχω ένα αγαπημένο και μετά αλλάζει και είναι άλλο ένα...και ήταν όλα τα αγαπημένα μου...και τα δώδεκα! Κάθε ένα από τα τραγούδια έχει χίλιες λεπτομέρειες που αντιλαμβάνεσαι καθώς το ακούς όλο και περισσότερες φορές και σε διαφορετικές καταστάσεις. Επίσης, το γεγονός ότι υπάρχουν διαφορετικοί τραγουδοποιοί πίσω από τα τραγούδια το έχει κάνει ένα πολύ πλήρες άλμπουμ, πολύ ισορροπημένο και πραγματικά διασκεδαστικό! Και είναι τόσο διασκεδαστικά να παίζουν και να τραγουδούν! Πραγματικά δεν μπορώ να διαλέξω ένα από αυτά. Δεν μπορώ να συγκρίνω το "Candle in the Window" με το "Fuel to the Fire", για παράδειγμα... το καθένα έχει τη δική του μοναδική και ασύγκριτη ατμόσφαιρα. Λατρεύω το άλμπουμ συνολικά.

Ας μιλήσουμε για τη συγγραφική διαδικασία του "Kiss in a Dragon Night". Ποιος είναι υπεύθυνος για αυτά τα υπέροχα τραγούδια;
Τέσσερα από τα τραγούδια που έγραψα μαζί με τους Alfonso Samos και David Erick το 2010. Είναι τα τέσσερα που έχουμε ανακτήσει από το πρώτο άλμπουμ των "The Val", "Back". Ήταν υπέροχο που μπορούσα να τους δώσω έναν νέο αέρα, να τους ανανεώσω, να τα "επαναφέρω στη ζωή", να τα προσεγγίσω από μια εντελώς ενημερωμένη οπτική. Αυτά τα τραγούδια γράφτηκαν μετά από πολύ καιρό που δεν έγινε μουσική. Λάβετε υπόψη ότι οι "The Val" επανήλθαν μαζί το 2010, αφού ήταν χώρια από το 1992. Τα "Hold on", "Pay for the Lonely Nights" και "Kiss in a Dragon Night" γράφτηκαν όλα κατά τη διάρκεια του 2009 με πολλές ιδέες και συναισθήματα που είχα συγκεντρώσει και έπρεπε να διαμορφώσω...και τα διαμόρφωσα σε τραγούδια. Στη συνέχεια, το 2010, τα αποτελειώσαμε με το συγκρότημα για να τα ηχογραφήσουμε και κάναμε και το "When Midnight Comes".
Τα άλλα τραγούδια του άλμπουμ είναι από άλλους δημιουργούς, κάτι που ήταν μια εντελώς νέα και πολύ ικανοποιητική εμπειρία για μένα, καθώς με οδήγησε σε περιοχές που δεν είχα εξερευνήσει ποτέ πριν. Τα έχω εντάξει πλήρως στον τρόπο που τραγουδάω ή προσεγγίζω ένα τραγούδι. Το να τραγουδάς τραγούδια άλλων συνθετών είναι σαν να παίρνεις διακοπές από τον εαυτό σου. καθαρό αέρα! Ανάμεσα σε αυτά τα τραγούδια είναι τέσσερα από τον Steve Overland και τον Tommy Denander, και τα τέσσερα είναι πολύ έντονα! Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να παίζονται ζωντανά, έτσι κατά τη διάρκεια των προβών είναι καθαρή διασκέδαση για το συγκρότημα!
Στη συνέχεια, υπάρχουν δύο υπέροχα τραγούδια που είναι περισσότερο προσανατολισμένα στο AOR, το "Fight for Love" των Mick Devine και Fredrik Bergh και το "Candle in the Window" που είναι ένα demo που εμφανίστηκε ως bonus κομμάτι στο "Rude Awakening" του James Christian.
 
Μιλώντας για το παρελθόν, ποια ήταν τα υψηλότερα "υψηλά" και τα χαμηλότερα "χαμηλά" σας στην επιτυχημένη καριέρα σας;

Θα ξεκινήσω με τα πιο χαμηλά μου "χαμηλά". Χωρίς αμφιβολία η χειρότερη στιγμή ήταν όταν ο ντράμερ μας στο Yin-Yang (που αργότερα ονομάστηκε The Val) έχασε τη ζωή του σε ένα ατύχημα με μοτοσικλέτα. Ήμασταν πολύ μικροί και επηρέασε πολύ όλο το συγκρότημα, καθώς ήμασταν υπέροχοι φίλοι. Στην πραγματικότητα, μας επηρέασε τόσο πολύ που ως συνέπεια σταματήσαμε να παίζουμε μαζί. Το άλλο "χαμηλό" σημείο ήρθε πολύ αργότερα, το 2020, όταν αφού είχαμε κυκλοφορήσει το τρίτο μας άλμπουμ, το "King Ocelot", έπρεπε να ακυρώσουμε τη συναυλία μας για να παρουσιάσουμε το άλμπουμ λίγες μέρες πριν την κυκλοφορία του. Είναι ένα φανταστικό άλμπουμ που δεν έχει παιχτεί ακόμα ζωντανά αλλά θα γίνει κι αυτό.
Ευτυχώς έχω πολλά υψηλότερα "ψηλά", οπότε θα αναφέρω μόνο μερικά. Καταρχάς, κάθε ένα από τα άλμπουμ μου με τους "The Val" ήταν σπουδαίο. Η κυκλοφορία ενός νέου άλμπουμ είναι κάτι που με γεμίζει ζωντάνια και ενέργεια. Φυσικά, το πρώτο μου σόλο άλμπουμ, το "Kiss in a Dragon Night" υπήρξε σταθμός στην καριέρα μου και μου έχει φορτίσει τις μπαταρίες στο 100%.
Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο χαρούμενη.
 
Τι σας ώθησε να επιστρέψετε ξανά στις ηχογραφήσεις και στις περιοδείες;

Ποτέ δεν σταμάτησα πραγματικά να ηχογραφώ και να παίζω. Αντιθέτως, είχα εποχές με μεγαλύτερη και μικρότερη "ορατότητα". Όταν ξανακυκλοφόρησε το The Val το 2010, έπαιζα τζαζ με ένα συγκρότημα με το οποίο παίζαμε αρκετά συχνά. Και επιστρέφοντας στους πρόσφατους χρόνους, επέστρεψα στη μουσική μετά τους ατελείωτους μήνες της πανδημίας του Covid, ηχογραφώντας το "When He's Gone" για το άλμπουμ των Circle of Friends "The Garden" και μετά συνδέθηκα με την προετοιμασία και την ηχογράφηση του "Kiss in a Dragon Night".

Ήθελα να αναφέρω ότι στην πραγματικότητα, η φωνητική απόδοση είναι εξαιρετικά δυνατή. Είναι δύσκολο να διατηρήσεις αυτό το είδος δύναμης φωνητικής μέχρι τώρα στην καριέρα σου; Υπάρχει κάποιο είδος συνταγής για να είσαι μελωδικός/hard rock  τραγουδιστής;
Καλή ερώτηση. Η φωνή μου δεν είναι η κλασική ελαστική φωνή που μπορεί να αντέξει τα πάντα, οπότε συνήθως είμαι αρκετά προσεκτική. Προσπαθώ να μιλάω λίγο, να μην φωνάζω ποτέ, να προστατεύω το λαιμό μου τυλίγοντάς με κάτι  ζεστό αν είναι κρύο και ζεσταίνω τη φωνή μου πριν ξεκινήσω να τραγουδάω. Είναι επίσης σημαντικό να τραγουδάτε κάθε μέρα, έστω και για λίγο στο ντους... οι φωνητικές χορδές χρειάζονται καθημερινή προπόνηση. Όταν η φωνή μου είναι λιγότερο καθαρή, το καθαρίζω τρώγοντας ρίζα τζίντζερ, κάτι που είναι υπέροχο για μένα. Και τέλος, μια φορά που τραγουδάω τα ξεχνάω όλα και απλά αφήνομαι να φύγω και να απολαύσω τη στιγμή!



 
Ποιες είναι οι μελωδικές ροκ τραγουδίστριες/συγκροτήματα από το παρελθόν και το παρόν που σας έχουν επηρεάσει;
Δεν είναι εύκολο να τραβήξετε μια διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στα στυλ μέσα στο ροκ...γι' αυτό θα αναφέρω μερικούς εξαιρετικούς μελωδικούς ροκ τραγουδιστές και άλλους που ανήκουν στη ροκ σφαίρα, αλλά όχι απαραίτητα μελωδικούς.
Η Amanda Marshall, η Alannah Myles, η Ann και η Nancy Wilson από τους Heart και επίσης τραγουδίστριες της συμφωνικής μέταλ όπως η Sharon den Adel. Μου αρέσει πολύ και η φωνή της Lizzy Hale.

Έχετε κάποιους/ες ιδιαίτερα αγαπημένους/ες από την εποχή σας ως μουσικός/συνθέτης/τραγουδίστρια;
Οι πρώτες μου επιρροές ήταν η Κέιτ Μπους (την πρώτη φορά που την άκουσα να τραγουδάει το "Wuthering Heights" με μάγεψε και αποφάσισα ότι ήθελα να γίνω τραγουδίστρια και εξακολουθώ να την ακούω τακτικά σήμερα), η Σαμ Μπράουν (μακάρι να ανακάμψει η φωνή της και να μπορούσε να τραγουδήσει ξανά), η Stevie Nicks από τους Fleetwood Mac ή ακόμα και πολλή folk-rock μουσική όπως οι  Steeleye Span μεταξύ άλλων.
Ένα τεράστιο μέρος της μουσικής μου επιρροής προέρχεται από τον Mike Oldfield, αλλά περισσότερο στη σύνθεση παρά στο τραγούδι, φυσικά αλλά γι' αυτό το "Moonlight Shadow" εμφανίζεται στο άλμπουμ μου.
 
Οι άντρες τραγουδιστές στα ντουέτα του άλμπουμ σας είναι θρύλοι στη μελωδική/aor κοινότητα. Ποια είναι η γνώμη σας γιαυτούς και πώς συνδέθηκαν μαζί σας;
Ήμουν απίστευτα τυχερή που έχω τη συνεργασία τους, τις φωνές και το ταλέντο τους. Ο Robin McAuley, ο Steve Overland, ο Mick Devine, ο Terry Brock και ο Mark Boals έχουν όλοι προνομιούχες φωνές και εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους, κάτι που ήταν υπέροχο για τα τραγούδια του άλμπουμ να έχουν τόση προσωπικότητα. Τους γνώρισα μέσω του Khalil Turk, παραγωγού του "Kiss in a Dragon Night". Φυσικά τους ήξερα ως καλλιτέχνες, αλλά πριν από αυτό το άλμπουμ δεν είχα ποτέ καμία επαφή με κανέναν από αυτούς. Έχουν δώσει στο άλμπουμ έναν τεράστιο πλούτο σε όλα τα επίπεδα και έχουν φέρει όχι μόνο το ταλέντο τους αλλά και την εμπειρία που έχουν από τη μακρόχρονη καριέρα τους.
 
Ποιες είναι οι αναμνήσεις σου από τη δεκαετία του '80/90, ιδιαίτερα από τις εμφανίσεις του "The Val";
Οι αναμνήσεις μου από εκείνα τα χρόνια είναι απίστευτες. Ήμασταν μια ομάδα νέων ανθρώπων με κοινό στόχο, που ήταν να προχωρήσουμε την ομάδα μας. Περνούσαμε ώρες και ώρες κάνοντας πρόβες, γράφοντας τραγούδια... και στον ελεύθερο χρόνο βγαίναμε και μαζί. Ήταν στιγμές διασκέδασης, γεμάτες ψευδαισθήσεις και σχέδια. Ήταν επίσης οι εποχές που ήταν πιο εύκολο για ένα συγκρότημα να είναι γνωστό από ό,τι στις μέρες μας, αφού τουλάχιστον στην Ισπανία υπήρχαν ελάχιστα συγκροτήματα και ακόμη λιγότερα συγκροτήματα μελωδικού Rock. Παίζαμε συναυλίες σε όλα τα μέρη, μεγάλα, μεσαία και μικρά... φεστιβάλ, διαγωνισμούς, σε φυλακή, σε ντίσκο ή σε οποιοδήποτε μπαρ θέλαμε να παίξουμε και δεν μας ένοιαζε πού παίζαμε.
 
Ποιο είναι το πιο rock'n'roll πράγμα που έχετε κάνει ποτέ;
Έδωσα μια συναυλία στη φυλακή του Alcalá Meco, κοντά στη Μαδρίτη, στις πρώτες μέρες της μπάντας μου Yin-Yang. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τον αριθμό των ελέγχων ασφαλείας που χρειάστηκε να περάσουμε μας ζήτησαν τα κατσαβίδια (γέλια). Η συναυλία ήταν φανταστική και το κοινό ήταν υπέροχο. Ένα από αυτά που δεν ξεχνάς ποτέ.
 
Θα κάνετε περιοδεία για να προωθήσετε το άλμπουμ; Κάποια σκέψη για την Ευρώπη ίσως για την Ελλάδα;
Τους τελευταίους δύο μήνες κάνω πρόβες για τα live με μια μπάντα εξαιρετικών μουσικών και θα παρουσιάσουμε το άλμπουμ ζωντανά στην καρδιά της Μαδρίτης στις 15 Ιουνίου. Από εκεί θα παίζουμε και άλλες παραστάσεις σε άλλες ισπανικές πόλεις όπως για παράδειγμα τη Σαραγόσα (Ισπανία). Θα ήθελα να παίξω κάποιες συναυλίες εκτός Ισπανίας, φυσικά. Η Αγγλία θα μπορούσε να είναι ένας ωραίος "επόμενος προορισμός".  Και φυσικά το να παίξω στην Ελλάδα θα ήταν φοβερό. Δεν έχω πάει ποτέ εκεί και θα μου άρεσε πολύ να την επισκεφτώ.
 
Είναι τιμή να μιλάω μαζί σας και να μαθαίνω περισσότερα για τη μουσική σας και την προσωπική  σας καριέρα. Σας ευχαριστούμε πολύ που αφιερώσατε χρόνο από το πολυάσχολο πρόγραμμά σας για να μιλήσετε σε εμάς και στους θαυμαστές σας για το παρελθόν και το παρόν έργο σας. Ποιο είναι το "μήνυμά σας στο μπουκάλι" για τους αναγνώστες του rocktime.gr;
Ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη! Ήταν πραγματική απόλαυση. Το "μήνυμα στο μπουκάλι" μου προς τους αναγνώστες του rocktime.gr είναι να μην σταματήσουν ποτέ να ακούν μουσική και αν είναι δυνατόν να αγοράσουν τα cd ή τα βινύλια των αγαπημένων τους συγκροτημάτων και να παρακολουθήσουν τις συναυλίες τους για να κρατήσουν ζωντανή αυτή τη μαγεία που ο κόσμος δεν θα μπορούσε να αντέξει οικονομικά, να χαθεί.

Νότης "Kiss in a Dragon Night" Γκιλλανίδης
 
 
                                                                 
                             ENGLISH VERSION

Our tour of the Iberian Peninsula continues. This time with the "mistress" of melodic rock Gabrielle de Val as my acquaintance with the Spanish singer, songwriter and Voice-Over actress and recent guest on Bruce Mee's concept album "Circle Of Friends" dates back to 2010.
 
And all this when the Yin-Yang band members would return as The Val, releasing their long-awaited debut, "Back", a year later. Two more albums would follow with various and many touring opportunities in their native Spain and throughout the UK and Europe.
Gabrielle de Val has been involved in the rock scene since 1987 when she created the group Yin-Yang, which would later be called D'Val. de Val together with Alfonso Samos, David Erick and Alex Morell as The Val released their debut album "Back", followed by "Heading for the Surface" (2015) and "King Ocelot" (2020).
"Kiss in a Dragon Night", Gabrielle de Val's first solo album, features legendary guest singers Steve Overland (FM/Lonerider), Mick Devine (The Roads/Seven), Robin McAuley (Black Swan/MSG) , Mark Boals (Yngwie Malmsteen) and Terry Brock (Strangeways), as well as master musicians such as Gary Pihl (Boston/Sammy Hagar), Eric Ragno (Joe Lynn Turner/Babys), Johan Kullberg (HammerFall) and Fredrik Folkare (Nordic Union). On the occasion of this great release, we "met" her and the answers to what we asked were generous and true!!
 
Your new album "Kiss in a Dragon Night" has released on February  2023. Are you excited about getting some new product out there?
This album means a lot of things to me. First of all, it's my first solo work, which means a lot of responsibility but also more freedom to make decisions. Also, with The Val we were at a bit of a standstill after the Covid pandemic. In Spain there was a three-month house confinement and as if that wasn't enough, it took a long time for the concert halls to reopen. It was at that time that the idea for this album began to take shape, and it seemed like the perfect moment to launch myself into a new adventure that I find exciting. I couldn't be happier! 'Kiss in a Dragon Night' has charged me with energy and the desire to do a lot of things! And in fact, not only is there the CD, which as you say, came out in February, but we have just released a picture disc of the album which is really awesome. It's a limited edition of 500 copies and it's something really new and special to me.

A brilliant release you sang too is the opus "Circle of Friends/The Garden"  …Tell us about this album, what inspired your great performance with song  "When He's Gone"?
Circle of Friends' 'The Garden' is the brainchild of Bruce Mee, owner and editor of Fireworks Magazine and Rocktopia. After the passing of his mother, he wanted to pay a very special tribute to her, so he brought together a number of top musician and singer friends including Doro Pesch, Jeff Scott Soto, James Christian, Robin McAuley and many others to record this album. We were already in contact and were beginning to consider the idea of my solo album and he offered me to participate... an offer I accepted immediately, of course. He sent me a number of original songs including 'When He's Gone' and I have to say I hadn't even listened to half a minute of it when I thought .... this is my song! I totally identified with its intensity, its expressiveness, its dips and peaks of power in both the lyrics and the music. When I recorded the song, I could feel all that and it was very clear to me that I had chosen the one that was best for me and with which I identified 100%.  In addition, the production by Khalil Turk (Escape Music) has been absolutely outstanding. The song was written by Mikael Rosengren, with whom I later had the opportunity to share some great moments in Stockholm when I went to record my album.  He is not only a great composer but also a very nice and humorous guy.
 
I usually pick my favorites for every interview and artist, but have you made it difficult this time! What are your favorites mrs de Val and why?
 I'm so glad to hear that you find it difficult to choose your favourites from the album! It's exactly the same for me. For a few days I have a favourite, and then it changes and it's another one...and they've all been my favourites...all twelve of them! Each one of the songs has a thousand details that you perceive as you listen to it more and more times and in different situations. Also, the fact that there are different songwriters behind the songs has made it a very complete album, very balanced and really fun! And they are so fun to play and sing! I really can't choose one of them. I can't compare 'Candle in the Window' with 'Fuel to the Fire', for example...each one has its own unique and incomparable vibe. I love the album as a whole.

Let’s speak about the writing process of "Kiss in a Dragon Night". Who is responsible for having come up with these magnificent songs?
Four of the songs I co-wrote with Alfonso Samos and David Erick in 2010. They are the four that we have recovered from The Val's first album, Back. It was wonderful to be able to give them a new air, to renew them, to bring them back to life, to approach them from a totally updated perspective. These songs were written after a long time of not making music. Keep in mind that The Val got back together in 2010 after having been apart since 1992...  "Hold on", "Pay for the Lonely Nights" and "Kiss in a Dragon Night" were all written over the course of 2009 with a lot of ideas and emotions that I had gathered and needed to shape...and I shaped them into songs. Then in 2010, we refined them in the band to record them and we also did "When Midnight Comes" together.
The other songs in the album are by other authors, which has been a completely new and very rewarding experience for me, as it has taken me into territories I had never explored before. I have completely integrated them into my way of singing or of approaching a song. Singing songs by other authors is like taking a holiday from yourself... pure fresh air! Among these songs are four by Steve Overland and Tommy Denander, and all four are very intense! They are especially enjoyable to play live, so during the rehearsals they are pure fun for the band!
Then there are two wonderful songs that are more AOR oriented, "Fight for Love" by Mick Devine and Fredrik Bergh and "Candle in the Window" which is a demo that appeared as a bonus track on James Christian's "Rude Awakening". 
 
Talking about the past, which have been your highest "highs" and your lowest "lows" in your successful career?

I will start with my lowest "lows". Without a doubt the worst moment was when our drummer in Yin-Yang (later called The Val) lost his life in a motorbike accident. We were very young and it affected the whole band very much, as we were great friends. In fact it affected us so much that we stopped playing together as a consequence.  The other low point came much later, in 2020, when after we had released our third album, "King Ocelot",  we had to cancel our gig to present the album a couple of days before it was due to be released. It's a fantastic album that hasn't been performed live yet...but it will be.
Fortunately, I have many higher "highs", so I will only mention a few. To start with, every one of my albums with The Val has been a high. Releasing a new album is a mind-blowing thing that fills me with life and energy.  Of course, my first solo album, "Kiss in a Dragon Night" has been a milestone in my career and has charged my batteries to 100%... I couldn't be happier.
 
What prompted you to come back to recording and touring again?
I have never really stopped recording and performing. Rather, I've had seasons of greater and lesser visibility. When we relaunched The Val in 2010, I had been playing jazz with a band that we played with quite often. And going back to recent times, I returned to music after the endless months of the Covid pandemic, recording "When He's Gone" for Circle of Friends' album "The Garden" and then I linked up with the preparation and recording of 'Kiss in a Dragon Night'.



I was going to mention that actually, the vocal performance is exceptionally strong. Is it difficult to maintain that kind of power this far into your career? Is there a kind of recipe for be melodic/hard rock singer?
Good question. My voice isn't the classic resilient voice that can take anything, so I'm usually pretty careful. I try to speak little, never shout, protect my throat by wrapping it warm if it's cold, and warm up my voice before I start singing. It is also important to sing every day, even for a short while in the shower... the vocal cords need daily training.  When my voice is less clear, I clear it up by eating ginger root, which is great for me. And finally, once I'm singing...I forget about everything and just let myself go and enjoy the moment!

What are your female fronted melodic rock singers/bands from the past and present that have influenced you?
It's not easy to draw a line between styles within rock...so I'll mention some extraordinary melodic rock vocalists and others who belong to the rock sphere, but not necessarily melodic.
Amanda Marshall, Alannah Myles, Ann and Nancy Wilson from Heart and also symphonic metal singers like Sharon den Adel. I love Lizzy Hale's voice a lot as well.

Have you got any particular favorites from your time as a musician/composer/vocalist?
My early influences have been Kate Bush (the first time I heard her sing 'Wuthering Heights' I was spellbound and decided I wanted to be a singer and I still listen to her regularly today), Sam Brown (I wish her voice would recover and she could sing again), Stevie Nicks from Fleetwood Mac or even a lot of folk-rock music like Steeleye Span among others.
A huge part of my musical influence comes from Mike Oldfield, but more in the composing than the singing, of course...but that's why 'Moonlight Shadow' appears on my album.
 
Male singers in your album’s duets  are legends in melodic/aor community . What’s your opinion and how they connected with you?
I have been incredibly lucky to have their collaboration, their voices and their talent. Robin McAuley, Steve Overland, Mick Devine, Terry Brock and Mark Boals all have privileged voices and completely different from each other, which has been wonderful for the songs on the album to have so much personality. I got to know them through Khalil Turk, producer of 'Kiss in a Dragon Night'.  Of course I knew them as artists, but before this album I had never had any contact with any of them. They have given the album an immense richness on all levels, and have brought not only their talent but also the experience they have from their long careers.

What are your memories from the 80’s /90’s days particularly from "The Val" appearances ?
My memories of those years are incredible. We were a group of young people with a common goal, which was to move our group forward.  We spent hours and hours rehearsing, writing songs... and in our free time we also went out together. Those were fun times, full of illusions and plans. Those were also the times when it was easier for a band to be visible than nowadays, since at least in Spain there were very few bands, and even less Melodic Rock bands.  We played gigs in all kinds of places, big, medium and small... festivals, contests, in a prison, in discos or in any bar... we wanted to play and we didn't care where we played.
 
What’s the most rock’n’roll thing you’ve ever done?

Giving a concert in the prison of Alcalá Meco, near Madrid, in the early days of my band Yin-Yang. I will never forget the amount of security controls we had to go through... they requisitioned our screwdrivers...hahahahah.... The concert was fantastic and the audience was wonderful. One of those things you never forget.
 
Will you be touring to promote the album? Any thoughts about Europe maybe for Greece?
 For the last two months I have been rehearsing for the live shows with a band of extraordinary musicians, and we will be presenting the album live in the heart of Madrid on the 15th of June. From there we will be playing other shows in other Spanish  cities like for example Zaragoza (Spain). I would like to play some concerts outside Spain, of course... England could be a nice 'next destination'...  And of course playing in Greece would be awesome...I've never been there and I'd love to visit it.
 
It is an honor talking with you and learning more about your music and your solo carrier too. Thank you so much for taking time out of your busy schedule to speak to us and your fans about your past and present work. Which is your "message in a bottle" for readers of rocktime.gr?
Thank you very much for the interview! It was a real pleasure. My 'message in the bottle' to the readers of rocktime.gr is to never stop listening to music and if possible to buy the cds or vinyls of their favourite bands and attend their concerts to keep alive this magic that the world can't afford to lose.
 
Νότης "Kiss in a Dragon Night" Γκιλλανίδης

// Old Time Rock

// Live Favorites